TERMENI ȘI CONDIȚII
Prezentul document explică aspectele importante referitoare la condițiile în care vă oferim serviciile în cadrul BLUMED CONSULT SRL (Clinica), având datele de identificare din antet, inclusiv politica de confidențialitate, responsabilitățile clinicii și responsabilitățile dvs., în calitate de beneficiar al serviciilor (Beneficiarul/Clientul) sau de reprezentant legal al acestuia. Este foarte important să citiți cu atenție acest document și să solicitați clarificări în cazul în care aveți nelămuriri.
Viziunea BLUMED CONSULT SRL
BLUMED CONSULT SRL oferă servicii terapeutice de psihologie, psihoterapie și psihiatrie la standarde înalte de calitate. Abordarea terapeutică este integrată și sistemică, în cadrul acesteia fiind implicați atât psihologul clinician, psihoterapeutul și psihiatrul, în funcție de caz, cât și beneficiarul și cei apropiați lui (in cazul în care acesta își dă acordul).
Supervizarea și abordarea integrata a cazurilor
Abordarea integrata în cadrul Clinicii presupune lucrul în echipa pluridisciplinara, formata, în funcție de necesitate, din medic psihiatru, psiholog și psihoterapeut. Acești specialiști se pot consulta cu colegi din Clinica în legătură cu anumite aspecte ale tratamentului dvs., precum și cu supervizori acreditați de Colegiul Medicilor/ Colegiul Psihologilor (profesioniști care sunt sub incidenta acelorași coduri de etica) pentru o înțelegere mai buna a cazurilor, cu păstrarea totală a anonimatului și protejarea informațiilor care vă pot identifica.
Costurile
Daca se decide începerea intervenției terapeutice, va trebui sa reveniți la Clinică săptămânal sau cu frecvența recomandată de specialist, pentru continuarea procesului psihoterapeutic si/sau pentru monitorizarea/ajustarea tratamentului psihiatric, în scopul obținerii unei eficacități terapeutice ridicate. O sesiune de psihoterapie individuala sau o consultație durează în mod obișnuit 50 de minute și are loc la o dată și o oră agreate de dvs. și specialistul dvs.. Veți afla durata exacta a fiecare ședințe în momentul programării.
BLUMED CONSULT SRL are preturi diferite în funcție de tipul de consultație/sesiune. Va trebui să plătiți pentru fiecare consultație/sesiune, la recepție, după întâlnirea propriu-zisă, cu excepția cazurilor în care înțelegerea dintre dvs. și Clinica este alta. în cazul în care consultația/sesiunea se prelungește peste durata pentru care a fost programata, Clinica își rezervă dreptul de a tarifa proporțional durata suplimentară.
Plata serviciilor poate fi realizată în avans, la solicitarea clinicii pentru terapia de grup sau pentru pachetele de servicii, sau la inițiativa dvs. Sumele încasate în avans nu se restituie, clinica angajându-se să vă ofere o alta posibilitate de programare pentru serviciile achitate în avans la care nu puteți ajunge, în cazul în care ne anunțați cu cel puțin 24 de ore lucrătoare înainte de ora programării la care nu puteți fi prezent.
Programările la care nu veniți, precum și întârzierile, pot fi problematice atât pentru dvs., cat și pentru specialist. Ca urmare, va rugam să vă asumați responsabilitatea de a va aminti programările și de a veni la timp. În cazul în care venirea în mod regulat la programări reprezintă o problema pentru dvs., va rugam sa discutați acest lucru cu terapeutul dvs. pentru a găsi împreună o soluție, alta decât renunțarea la demersul terapeutic.
Politica Clinicii în legătură cu programările la care întârziați sau la care nu va prezentați
- Aveți responsabilitatea de a anunța anularea unei programări cu cel puțin 24 de ore lucrătoare înainte de ora programată. În caz contrar, va trebui să achitați consultația/sesiunea la care ați lipsit (cu excepția cazurilor de forță majoră). Acesta responsabilitate va revine în mod exclusiv, indiferent de funcționarea sau nu a serviciului de reamintire prin SMS a programărilor sau de momentul primirii unui astfel de mesaj.
- Dacă întârziați mai mult de 15 minute fără să anunțați, specialistul poate consideră că nu vă veți mai prezenta la programare și poate pleca sau se poate angaja într-o altă activitate.
- Daca ați anulat sau ați lipsit la o consultație/sesiune, este responsabilitatea dvs. sa contactați din nou clinica pentru o reprogramare.
- Daca lipsiți la două sau mai multe sesiuni consecutive, fără să contactați clinica pentru a reprograma, reprezentantul Clinicii va încerca sa ia legătura cu dvs. prin telefon sau e-mail. În cazul în care nu răspundeți sau nu reveniți cu un telefon în aceeași zi, se va considera ca nu mai doriți sa continuați accesarea serviciilor noastre și vom considera tratamentul oprit.
- În cazul în care doriți să opriți intervenția terapeutică, vă recomandam sa discutați în prealabil despre acest lucru cu specialistul dvs., pentru a evita efectele nedorite ale încetării bruște a tratamentului.
- Elementele de cadru psihoterapeutic (frecventa ședințelor, condițiile privind rezervarea intervalului orar, programarea vacanțelor) vor fi stabilite împreună cu psihoterapeutul în primele ședințe.
Scurte consultații telefonice cu specialiștii BLUMED CONSULT SRL sunt posibile fără un cost suplimentar. În cazul în care acestea sunt frecvente și/sau au o durată semnificativă, BLUMED CONSULT SRL își rezervă dreptul de a percepe un tarif în funcție de durata acestora și de tipul de serviciu. În cazul în care solicitați un raport scris din partea specialistului cu care lucrați, în anumite condiții acesta poate fi elaborat și furnizat contra cost.
Situații de criză și îngrijire de urgență
Clinica nu poate oferi servicii de urgență sau medicamente psihiatrice. Puteți încerca să vă contactați specialistul în situații de urgență sunând la numărul Clinicii sau pe numărul său direct, dacă ați convenit în acest sens, dar este responsabilitatea dvs. să aveți și o alternativă. Recepția Clinicii nu funcționează în weekend sau de sărbători, iar specialistul este posibil să nu poată fi contactat în zile de concediu, de weekend sau de sărbători. Este foarte important să vă informați specialistul cât mai din timp atunci când vă dați seama de o potențială criză, factori de stres care ar putea apărea, gânduri de suicid etc., în așa fel încât să puteți lucra împreună pentru a dezvolta un plan de management al crizei și să identificați servicii de suport care ar putea să fie la dispoziția dvs. tot timpul. În cazul în care aveți o urgență, vă încurajăm să apelați la cea mai apropiată unitate medicală care poate oferi servicii de urgență. În cazul în care ajungeți într-un moment de criză la Clinica sau dacă cereți o recomandare pentru o situație de urgență, veți fi îndrumat către o unitate medicală specializată pentru astfel de situații.
Responsabilitățile Clinicii
BLUMED CONSULT SRL își asumă responsabilitatea de a vă oferi servicii de psihiatrie, psihoterapie și psihologie de cea mai bună calitate, prin selectarea și monitorizarea atentă a personalului și practicilor profesionale din clinică și prin implementarea celor mai bune practici și standarde internaționale în prevenția, tratarea și managementul afecțiunilor psihice. BLUMED CONSULT SRL își asumă responsabilitatea de a vă oferi un spațiu adecvat desfășurării consultațiilor/sesiunilor, precum și un mediu de transparență și încredere cu privire la practicile și abordările profesionale din cadrul Clinicii. BLUMED CONSULT SRL își asumă asigurarea confidențialității datelor personale și parcursului dvs. terapeutic în cadrul Clinicii.
Responsabilitățile și drepturile beneficiarului
În calitate de beneficiar al serviciilor Clinicii sau de reprezentant legal al acestuia, aveți următoarele responsabilități și obligații:
- de a respecta programările făcute, evitând astfel aplicarea condițiilor stipulate în prezentul document cu privire la anulare, absență, întârziere sau reprogramare tardivă;
- de a plăti consultația/sesiunea integral la terminarea acesteia sau conform înțelegerii stabilite cu Clinica;
- de a menține contactul cu Clinica și, dacă este cazul, cu specialistul dvs.; acesta nu vă va contacta decât în situații considerate urgente, care necesită o intervenție externă. În calitate de beneficiar al serviciilor Clinicii sau de reprezentant legal al acestuia, aveți următoarele drepturi:
- de a pune orice întrebare în legătură cu parcursul terapeutic din cadrul Clinicii, oricând pe parcursul acestuia;
- de a opri intervenția terapeutică în orice moment; recomandarea noastră este de a discuta în prealabil cu specialistul dvs. despre acest lucru.
Beneficiile și riscurile unui demers psihoterapeutic și/sau psihiatric
Există mai multe abordări psihoterapeutice care pot contribui la îmbunătățirea stării psihice, psihoterapia oferind sprijin în identificarea surselor care contribuie la starea psihică negativă și ajută beneficiarul să facă față în mod eficient factorilor de ordin situațional, interpersonal, comportamental și psihologic.
Principalele obiective ale psihoterapiei sunt:
- identificarea problemelor de viață și susținerea beneficiarului în înțelegerea aspectelor care pot fi rezolvate sau îmbunătățite. Psihoterapeutul îl poate ajuta să identifice opțiuni pentru viitor și să stabilească obiective realiste care să conducă la îmbunătățirea stării emoționale și mintale;
- identificarea modelelor de gândire negative și/sau distorsionate care contribuie la stările de neputință și lipsa de speranță și neutralizarea sau transformarea lor;
- dezvoltarea unor abilități pentru a evita sau reduce suferința psihică și pentru a preveni alte episoade viitoare.
În procesul psihoterapeutic, pe măsură ce se confruntă cu anumite aspecte conflictuale ale existenței sale în discuțiile cu terapeutul, beneficiarul poate trăi o stare de disconfort temporar înainte de a se simți mai bine. În cadrul sesiunilor, psihoterapeutul poate formula o serie de recomandări sau facilita luarea unor decizii de către beneficiar, însă nu poate lua decizii pentru acesta sau interveni în realitatea acestuia. Responsabilitatea pentru deciziile luate revine în totalitate beneficiarului. Terapia medicamentoasă este foarte utilă în reducerea simptomelor afecțiunilor psihice. În Clinica noastră abordarea este una integrată, farmacoterapia și psihoterapia fiind utilizate împreună, dacă este necesar. Tratamentul medicamentos necesită o monitorizare atentă, întrucât, în unele cazuri, pot fi resimțite efecte secundare temporare până când organismul se obișnuiește cu substanțele active din medicamente.
Activitatea de cercetare din cadrul BLUMED CONSULT SRL
Datele cuprinse în documentele întocmite în cadrul Clinicii pot fi utilizate în activitatea de cercetare în scopul monitorizării și îmbunătățirii intervențiilor terapeutice și pentru diseminarea rezultatelor științifice în publicații de specialitate, cu păstrarea în totalitate a anonimatului beneficiarului. Confidențialitatea este menținută prin restricționarea accesului personalului la aceste date, utilizarea unui cod numeric în locul numelui, precum și prin îndepărtarea oricăror informații care ar permite identificarea beneficiarului în viața reală. Beneficiarul are dreptul de a nu consimți la utilizarea acestor date în activitatea de cercetare a clinicii, beneficiind totodată de aceeași calitate a serviciilor de specialitate.
Ședința de evaluare psihologică prealabilă
Evaluarea psihologică are rolul de a pune în evidențță cele mai relevante dificultăți psihice cu care se confruntă beneficiarul în momentul realizării acesteia și de a susține formularea de recomandări terapeutice în cadrul unei întâlniri cu un psiholog clinician. În cadrul evaluării psihologice se pot utiliza metode și tehnici de evaluare standardizate și nestandardizate, acestea neputând fi utilizate pentru psihodiagnoza care conține clasificări și ierarhizări de orice formă sau care pot aduce atingere imaginii persoanei.
Opțiunea beneficiarului de a refuza sau de a renunța la serviciile clinicii Beneficiarul are dreptul să refuze sau să renunțe la serviciile clinicii în orice moment. Recomandarea noastră este de a discuta în prealabil cu specialistul despre această intenție.
Opțiunea clinicii de a refuza sau a încheia furnizarea de servicii către un beneficiar
Clinica își rezervă dreptul de a refuza prestarea de servicii pentru cazuri care depășesc posibilitățile sale de tratament (situații de criză, cazistică care depășește competențele specialiștilor săi). Clinica își rezervă dreptul de a încheia serviciile oferite unui beneficiar în cazul anulărilor repetate, întârzierilor repetate, neplății ședințelor, reprogramărilor repetate ale sesiunilor, comportamentului inadecvat.
Acordarea serviciilor la distanță (online)
Serviciile noastre pot fi oferite și online, prin intermediul tehnologiei care permite conexiunea audio-video dintre specialist și beneficiarul serviciilor. În cazul serviciilor de psihoterapie pentru adulți, cadru de desfășurare a ședințelor este similar celui din cabinet. În cazul serviciilor de psihoterapie pentru copii, psihoterapeutul poate decide care sunt limitele intervenției care poate fi realizată prin conexiune audio-video, în funcție de particularitățile fiecărui caz în parte, urmând a realiza doar acele tipuri de intervenții permise de cadru de desfășurare a ședinței. În cazul serviciilor de psihologie clinică, psihologul clinician poate decide care sunt limitele evaluării psihologice realizate prin conexiune audio-video, în funcție de particularitățile fiecărui caz în parte, urmând a realiza doar acele tipuri de evaluare permise de cadru de desfășurare a ședinței. În cazul serviciilor oferite de către medici, aceștia pot decide care sunt limitele unui act medical prestat prin conexiune audio-video, în funcție de particularitățile fiecărui caz în parte. Pentru cazurile fără istoric medical în clinică, dacă medicul nu va putea să obțină, în urma interacțiunii la distanță, toate informațiile necesare pentru a stabili un diagnostic și a prescrie un tratament, acesta va putea emite doar opinii medicale și recomandări, urmând ca stabilirea diagnosticului și a tratamentului să se poată face doar după o consultație în cabinet. Acceptarea de către beneficiarul serviciilor a acestor condiții de desfășurare a serviciilor la distanță (online) se consideră realizată în momentul realizării conexiunii cu specialistul. Plata serviciilor la distanță (online) se face în avans, întâlnirea cu specialistul putând avea loc doar după încasarea costului ședinței.”